La Diputació destina a Torrevella 281.664 € per a ajuts directes als sectors productius d'àmbit turístic

El termini de presentació de sol·licituds estarà obert fins al 29 de setembre i les bases es troben al web municipal www.torrevieja.es i al catàleg de tràmits de la seu electrònica L'ajuda màxima a percebre és de 6.000 euros per sol·licitant, aplicant-se una quantitat fixa de 3.000 euros per cada pime o autònom que tingui la condició de persona beneficiària
09.09.2021
diputación
La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Torrevieja, Rosario Martínez Chazarra, comunica que avui dijous, 9 de setembre, ha quedat obert el termini de presentació de sol·licituds de les ajudes econòmiques destinades a pimes, autònoms i professionals que exerceixin la seva activitat econòmica al municipi de Torrevella, sigui quina sigui la seva naturalesa jurídica, que pertanyin a algun dels sectors productius de l'àmbit turístic següents: lleure i hostaleria, allotjament reglat, agències de viatges i oferta receptiva, guies i empreses de turisme actiu.

Ahir va ser publicat l'extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Provincial (BOE), quedant obert el termini de presentació de sol·licituds fins al proper 29 de setembre, inclusivament. Les bases es troben a la web municipal www.torrevieja.es i al catàleg de tràmits de la seu electrònica.

La quantia destinada a atendre estes subvencions ascendeix a un import total de 281.664 euros, de fons procedents en la seua totalitat de la Diputació Provincial dAlacant. L'ajut màxim a percebre és de 6.000 euros per sol·licitant, i s'aplica una quantitat fixa de 3.000 euros per cada pime o autònom que tingui la condició de persona beneficiària.

En el cas de pimes i autònoms que tinguin la condició de persona beneficiària i tinguin treballadors a càrrec seu, s'aplicarà una quantitat addicional resultant de multiplicar 600 euros per treballador afiliat a la Seguretat Social a data 30 de juny de 2021, a jornada completa i de 300 euros, en cas de contractes a jornada parcial. A aquests efectes, els autònoms col·laboradors tenen la consideració de treballador afiliat.

Aquestes ajudes econòmiques van destinades a:

Les persones enquadrades en el règim de treballadors autònoms de la Seguretat Social que desenvolupen una activitat econòmica classificada en algun dels codis de la CNAE-09 relacionats a l'annex V.
Les pimes i persones enquadrades en el règim de treballadors autònoms de la Seguretat Social que disposin d'almenys un compte de cotització amb persones treballadores en alta i l'activitat econòmica de les quals es classifiqui en algun dels codis de la CNAE-09 relacionats a l'annex V .
Les persones sol·licitants hauran, a més, complir els següents requisits determinats a la Base Setena de les Bases reguladores, sent aquestes, entre altres condicions de caràcter general als beneficiaris de subvencions, la dexercir lactivitat econòmica a la ciutat i tenir el domicili fiscal a Torrevella en el moment de presentació de la sol·licitud d'aquests ajuts i que hagin reduït la mitjana mensual de facturació dels mesos pels quals s'hagi de sol·licitar l'ajut (que han d'estar compresos entre l'1 de juliol de 2020 i el 30 de juny de 2021) en, almenys, el 25% respecte de la mitjana mensual facturada el 2019.
Lloc i termini de presentació:

La sol·licitud de la subvenció i la seua justificació es presentaran per via telemàtica a través de la Seu Electrònica de lAjuntament de Torrevieja. La sol·licitud se subscriurà per la persona beneficiària o, si escau, per la persona que acrediti la representació de lentitat interessada per qualsevol mitjà vàlid en dret. La sol·licitud es considerarà completa quan s'hagi presentat tota la documentació exigible a les presents bases.

Període i despeses subvencionables:

Seran despeses subvencionables les següents que hagin estat abonades entre l'1 de juliol de 2020 i el 30 de juny de 2021, havent de justificar-se com es detalla a continuació:

GASTOS

JUSTIFICACIÓN

1. Cuotas de autónomo imputadas a la subvención.

Se justificará mediante el correspondiente recibo bancario que acredite el pago de la misma.

2. El alquiler mensual del local de negocio.

Se justificará mediante la aportación de la siguiente documentación:

-Contrato de arrendamiento en vigor, debiendo figurar como arrendatario la persona física/jurídica solicitante de la ayuda.

-Factura y justificante de pago de las mensualidades correspondientes.

3. Alquiler de vehículos, 100% afectos a la actividad económica.

Se justificará mediante la siguiente documentación:

-Contrato de arrendamiento, debiendo figurar como arrendatario la persona física/jurídica solicitante de las ayudas.

-Factura y Justificante de pago.

-Declaración responsable del solicitante de la ayuda sobre que el vehículo alquilado se encuentra 100% afecto a la actividad económica.

4. Servicios profesionales de asesoría, gestoría o consultoría relacionados con el ejercicio de la actividad económica.

Se justificará mediante la aportación de las facturas y los justificantes de pago correspondientes.

5. Las primas de seguros del local de negocio y/o del vehículo comercial afecto a la actividad empresarial.

Presentación del recibo del seguro donde quede identificado el local de negocio y/o vehículo comercial, debiendo figurar como titular la persona física/jurídica solicitante de la ayuda; y justificante de pago bancario.

Declaración responsable del solicitante de la ayuda sobre que el local de negocio y/o vehículo comercial se encuentra 100% afecto a la actividad económica.

 

6. Los gastos de suministro de energía y agua.

Se justificarán mediante la presentación de las facturas donde quede identificado el local de negocio destinado al ejercicio de la actividad y justificantes de pago correspondientes.

 

7. Gastos de servicio de telefonía e internet referidos necesariamente a la actividad.

Se justificarán mediante la presentación de las facturas de los gastos referidos a la actividad y justificantes de pago correspondientes.

 

8. Servicios de seguridad del local del negocio.

Se justificarán mediante la presentación de las facturas donde quede identificado el local de negocio destinado al ejercicio de la actividad y justificantes de pago correspondientes.

9. Los gastos de intereses de préstamos de adquisición del local de negocio.

Se justificarán mediante la presentación del recibo de préstamo y justificante de pago bancario, debiendo figurar como titular del préstamo la persona física/jurídica solicitante de la ayuda.

10. Los gastos de intereses de préstamos de adquisición de vehículos comerciales afectos 100% a la actividad.

Se justificarán mediante la presentación del recibo de préstamo y justificante de pago bancario, debiendo figurar como titular del préstamo la persona física/jurídica solicitante de la ayuda.

11. Los gastos de contratos de mantenimiento de equipos afectos a la actividad.

Se justificarán mediante la presentación de las facturas donde quede identificado la vinculación con el ejercicio de la actividad y justificantes de pago correspondientes